Powered By Blogger

Sunday, July 25, 2010

Sebelum..selepas...huhh..!!!

Sebelum ape2 yang terjadi suatu ketika dulu, macam2 le..aku le yang terbaik..payah dah nak cari...aku loser..dapat aku..nasib baik..hahha...bende dah nak jadi...dulu macam2..itu ini itu ini, semua xdehal.. ok...tak kisah...ok je.. jenguk ok, xjenguk pun xdohal... kuar ok xkua pun xdohal...lepak ok, xlepak pun xdehal.. xyah kua la...membazir duit...buang duit... buang tebiat..aku nak kua...xyah..xnak kua..membazir...buang duit..ahakss...ari ni kua aku blanje...len kali kua, ko plak... kite gilir2 le..kalu nak atas kepale sorang, tokey siput pun bankrap...ari2 kua buang duit je..duit ade simpan..simpan..simpan..simpan...SIMPAN...sekali sekala boleh le..ahaks..lidah..pandai main kata2.. biasa la tu manusia...kentut wangi mulut manis aku yang terbaekk....!!! ahakss..!!!

Selepas ape2 yang terjadi suatu ketika dulu, macam2 le.. ngko ni knape? ape masalah ngko? ape ngko ni? ngko dah knape?..aku le dibandingkan...budak bandar budak kampung...bandar sangat ke aku? kampung sangat ke aku? IC aku bandar..IC aku kampung...cam mane bleh cakap camtu? aku naik serabut kalu bende gitu kua..serabut..xske dibanding2kan bende yang bukan nak menaikkan..tapi nak melahirkan..melahirkan satu ayat antara ayat yang xsedap dengar..dah pilih tu pilih lah..terima..buruk ke baik ke..ye..aku terima..tapi mulut je laa...aku dapat rase...dah puas ke setiang?..uisshhh..sudah...MANE..???!!!..macam x..kadang2 macam ye...aku rase bosan le dok je...nak kua..aku xnak kacau duit...kua sekali sekali..aku baru nak blaja jimat duit..alih2..kne marah... kene rungut..kentut... rasa bosan.. teman xde...kawan xde.. ok le kalu dapat kawan...xkisah le laki ke pompuan...mane kawan? aku nak berkawan...nak pg jalan..senang..xnyusah dah..xyah nyusahkan ngko yg kene amik..ape..ingat amik slame ni aku kua duit ke? aku xmintak smua tu..aku xmintak.. aku nak bende aku buat tu orang rase nikmatnye..rase nikmatnye..cume kadang2 aku pau..bukan saje pau..saje je..stakat banyak tu aku pau..rsenye xluak pun....x...x...ngko ungkit? dah kua ngko nak kua, ko blanje... ko nak ungkit?? silap..silap..bukan ungkit..aku xnak sesen pun duit ngko..tapi aku nak ngko hargai le...ape aku bagi, ape ngko dapat...rase...aku xrase... aku banyak bercakap..membebel...bukan untuk orang lain..untuk aku..untuk aku..untuk ngko..untuk ngko...cube pk..cube pekik...cube cubit..sedar dari mimpi..sedar dari ilusi..satu nikmat satu hikmat..itu yang dapat..bukan ilusi bukan mimpi namun realiti dan bukan fantasi...ape yang ade, itu yang hadap..kate dah pnah idup susah..ape macam? macam mana? sekejap ye sekejap x...macam mana? tolong lah..tolong...jangan...jangan...fikir le..fikir..jangan jadi bodoh...bukan kate orang bodoh..cume jangan jadi bodoh..jangan salah paham...aku tau mungkin salah aku tapi xde le perasan...kne tegur..dah cube ubah..cube dan cube..tapi..maklumbalasnye xade..dari dulu aku je lain...xubah pun..pelik..musykil..musykil...bongok,taik,bangang,barua,bingai,bodoh,bengap,lembab..aku rase dah kurang dah...xnampak...xpasyan...tau berdendam..cari point..cari point..asal aku cakap, ade je nak selit...bukan nak dengar cakap...budakk..macam budak2..macam aku...xdengar cakap..bodoh dah kene baru gagap..ahakss...

SEKIAN...

p/s: ini puisi jenis ape orang panggil ni..?? ahakss..

No comments:

Post a Comment